روشای بسیاری واسه کاهش وزن هست؛ می تونین: رژیم بگیرین، به ورزشای سنگین بدین، از اجناس لاغری استفاده کنین و… . اما تموم این روش ها یا دشوارند یا گرون. با این وجود بعضی عادتای ساده وجود دارن که اضافه کردنشان به روال روزانه شما می تونه به کاهش وزنتون کمک بزرگی کنه. انجام کارای زیر بسیار آسونه و با کمترین زحمت، شما رو به وزن ایدئال میرسونه. با ما همراه باشین تا با این عادات ساده آشنا شید.

چند بار در سال، رژیم غذایی جدیدی رو شروع می کنین؟ این کار واقعا مؤثره؟ ما معتقدیم کاهش وزن نباید پراسترس یا پیچیده باشه. تموم کاری که باید واسه پایین اومدن وزنتون انجام بدین، ایجاد عادات ساده س!. اینجا ۸ پیشنهاد ی علمیِ ثابت شده میگیم که به شما کمک می کنن به اندام رؤیایی تون دست پیدا کنین.

۱. اگه ورزش کردن رو خیلی دوست ندارین، نیم ساعت کافیه

خبره های خوب واسه افراد تنبلی که اهل ورزش نیستن: محققان در دانشگاه کپنهاگ دانمارک فهمیدن روزانه نیم ساعت ورزش در مقایسه با یک ساعتِ کامل ورزش، به شما کمک می کنه ۲۵درصد بیشتر وزن کم کنین.

۲. به آرامی و آگاهانه غذا بخورین

در این دنیای پرسرعت، غذاخوردنِ سریع به عادت بدی تبدیل شده که فقط با داشتن اراده ای جدی میشه اونو اصلاح کرد. سریع غذاخوردن، احساس سیری رو کم می کنه و این موضوع به پرخوری منجر می شه. این یعنی تا زمانی که مغزتون فرمون سیری رو صادر کنه، بسیار بیشتر از احتیاج بدنتون غذا خوردین.

۳. از غذاخوردن در جلوِ کامپیوتر یا تلویزیون پرهیز کنین

۸ عادت ساده که به لاغر شدن شما کمک می کنه آموزشی

باتوجه به یافته های مجله تغذیه ی بالینی امریکا، تلویزیونی موادغذایی، خصوصا موادغذایی به دردنخور، اشتهای ما رو افزایش می ده و باعث پرخوری می شه. هنگامی که جلوِ کامپیوتر یا تلویزیون غذا می خوریم، بیشتر به غذامون توجه کامل نمی کنیم و نمی فهمیم چقدر غذا خورده ایم.

۴. خونه تون رو بیش ازحد گرم نکنین

باتوجه به تحقیق منتشرشده در مجله بررسیای چاقی، بین کاهش قرار گرفتن در خطر سرمای فصلی، و افزایش چاقی در انگلستان و امریکا و بقیه کشورهای پیشرفت یافته، ارتباطی هست. هنگامی که در خطر سرما قرار می گیریم، می لرزیم: عضلات اسکلتی ما واسه تولید گرما منقبض می شن و در این مراحل، کالریای اضافی رو می سوزونن. ما حتی در سرمای ملایم، یعنی زمانی که نمی لرزیم هم گرما تولید می کنیم. پس وقتی خونه گرمه، دیگر مجبور نیستیم خودمون رو با دماهای جور واجور موافق کنیم و درنتیجه انرژی کمتری هم می سوزونیم.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۷۱ نشونه که میگن هیچ سر رشته ای در مدیریت پول تون ندارین 

۵. برچسب مواد غذایی رو بخونین

برچسبای ارزش غذایی مواد خوراکی می تونن در کمک به شما واسه انتخابای سالم و کاهش وزن، بسیار به درد بخور باشن. مطالعه ای که در مجله امور مصرف کننده منتشر شد، نشون می ده افرادی که برچسبای موادغذایی رو به طور منظم می خوندن، بیشتر احتمال داره که وزن کم کنن، به ویژه خانومای بین سنای ۳۷ تا ۵۰ سال.

۶. ماست و آجیل بیشتری بخورین

۸ عادت ساده که به لاغر شدن شما کمک می کنه آموزشی

باتوجه به تحقیق انجام شده در دانشکده ی بهداشت عمومی هاروارد، خوردن ماست و آجیل در درازمدت واسه کاهش وزن، مؤثرتر از خوردن میوه ها و سبزیجاته.

۷. ادویه جات و فلفلای سریع استفاده کنین

مصرف چیلی و بقیه فلفلای سریع هم به کاهش وزن کمک می کنه، چون اونا سرعت سوخت و ساز شما رو افزایش میدن. باتوجه به تحقیقی از دانشگاه پردیو، فلفل هندی باعث کاهش اشتها می شه و کالریا رو سریع تر می سوزونه.

۸. آب بخورین

آب، بدن شما رو هیدراته نگه می داره، حس سیری ایجاد می کنه و به متابولیسم شما سرعت می بخشه. تموم اینا به شما کمک می کنن وزن کم کنین. کارآزمایی بالینیِ ارائه شده در نشست انجمن شیمی امریکا، تأیید کرد که نوشیدن ۲ لیوان آب قبل از غذاخوردن، به کاهش وزن و جنگ با چاقی کمک می کنه.

منبع: brightside.me

 


دسته‌ها: آموزشی