شکی نیس که بازاریابی ویدئویی یکی از جدیدترین ابزارهاییه که می تونین به جعبه وسیله بازاریابی خود اضافه کنین. اما شاید هنوز نسبت به تواناییای اون دودلی داشته باشین و با خود فکر کنین که واقعا ارزشش رو داره که واسه کسب وکار خود هزینه هایی رو به ساخت ویدئو اختصاص دهم؟ منابع کافی رو واسه مطالعه و استفاده از محتوای ویدئویی در بازاریابی دارم؟

جواب این سوالا ساده س!: بله، ارزشش رو داره. نه تنها به این خاطر که همه دارن از بازاریابی ویدئویی استفاده می کنن، بلکه به این خاطر که ویدئو یکی از سودآورترین و انعطاف پذیرترین وسیله بازاریابیه. بازاریابی ویدئویی می تونه:

۱. تبدیلا و فروشا رو تقویت کنه

اول از همه، باید دونست که ویدئو واقعا پول در میاره. اضافه کردن یک محتوای ویدئویی به صفحه فرود سایت تون می تونه تبدیلا رو تا ۸۰ درصد زیاد کنه و فارغ از دسته موضوعاتی که در اون قرار داره، حتما نتیجه بخش میده.

۸ دلیلی که بازاریابی ویدئویی واسه کسب وکار شما ضروریه آموزشی

ویدئو می تونه مستقیما به فروش ختم شه. تحقیقات نشون دادن که ۷۴ درصد از کاربرانی که به تماشای یک ویدئوی توضیحاتی در مورد ارائه محصول نشسته ان، بعد از تموم شدن ویدئو محصول مورد نظر رو خریده ان. پس بهتره که از همین امروز به تولید ویدئو بدین!

اگه واقعا به ویدئو و توانایی هاش فکر کنین، می بینین که تأثیرگذاری اون خیلی هم تعجب آور نیس. آخرش عقل ما آدما به چشم مونه و بیشتر اطلاعاتی که به مغزمون ارسال می شن، از راه حس بیناییه. پس اگه همین حالا هم تونسته اید مشتریان و مخاطبان خود رو با تصاویر ثابت درگیر کنین، فکرش رو بکنین که اگه اون تصاویر جون بگیرن و حرکت کنن چه میشه!

۲. ویدئو بازگشت سرمایه خوبی داره

اگه دنبال انگیزه بیشتری واسه روی آوردن به بازاریابی ویدئویی هستین، خوبه بدونین ۸۳ درصد کسب وکار گفتن که ویدئو بازگشت سرمایه خوبی داره. با اینکه تولید ویدئو آسون یا ارزون نیس، بازگشت سرمایه خوبی همراه داره. علاوه براین، وسیله ویرایش آنلاین ویدئو، پیوسته در حال بهبود هستن و مقرون به صرفه تر می شن. حتی می تونین با تلفن هوشمند خود فیلم تهیه کنین.

خبر خوب دیگر اینکه لازم نیس ویدئوهای شما بی مشکل و عالی باشن. محتوا مهم تر از فرمه. تحقیقاتی که اخیرا انجام شده گفتن که کاربران از ویدئوهایی که در مورد محصول یا خدمات توضیح خوبی نمی دن راضی نیستن. اونا حرفی از کیفیت پایین یا طراحی ضعیف نزدند. پس میشه گفت ویدئو در بازاریابی حکم پیتزا رو داره: پیتزا اگه بد هم باشه، بازم خوردنیه.

۳. ویدئوها حس اعتماد ایجاد می کنن

۸ دلیلی که بازاریابی ویدئویی واسه کسب وکار شما ضروریه آموزشی

اعتماد مبنای تبدیلا و فروشه. اما ایجاد اعتماد باید به خودی خود یک هدف باشه. کل معنی بازاریابی محتوایی طبق اعتماد و ایجاد روابط بلند مدته. یه مدت دست از فروش وردارین و فقط به مردم اطلاعات جالب و سودمند ارائه کنین و ببینین که اونا مشتری تون می شن. به قول مارک شافر، مدیر عامل راه حلای بازاریابی شافر:

«دوره جدید نیازمند تمرکز بر برانگیختن احساساته نه فقط محتوا؛ طبق اعتماده نه ترافیک و طبق نخبگانیه که در بین مخاطبان تون حضور دارن و از محتوایتان حمایت و اونو پخش می کنن.»

ویدئو همه کار می کنه. محتوای ویدئویی ما رو با خود درگیر می کنه و احساسات مون رو برمی انگیزاند. و با اینکه ما در مورد حضور نخبگان در بین مخاطبان حرف می زنیم، باید اضافه کنیم که افراد فعال در یوتیوب، به بهترین گزینه واسه تبلیغ برند شما در شبکه های اجتماعی تبدیل شدن. پس، اگه واقعا در مورد بازاریابی محتوایی جدی هستین باید بازاریابی ویدئویی رو هم جدی بگیرین.

ویدئوهای تبلیغاتی می تونن حس اعتماد ما رو هم جلب کنن. بعضی از شکلای جور واجور مشتریان هنوز نسبت به خرید اجناس و خدمات از اینترنت دودلی دارن. اما بازاریابی مؤثر ویدئویی اجناس شما رو به شکل مکالمه به مخاطب عرضه می کنه. با این کار راه و روش فردی تقویت می شه و به همین خاطره که درصد مصرف کنندگان میگن که از راه ویدئو اعتمادشون جلب شده و خرید کردن.

۴. گوگل از ویدئوها پشتیبانی می کنه

ویدئو به شما اجازه می ده تا بازدیدکنندگان وقت بیشتری رو روی سایت تون بگذرونن. اینجوری، هر چه بیشتر با سایت تون روبرو شن، اعتماد بیشتری هم ایجاد میشه و به موتورهای جست وجو اعلام می شه که سایت شما محتوای خوبی داره. به بیان دیگر، اگه روی سایت خود محتوای ویدئویی بذارین، شانس حضورتون در صفحه اول گوگل ۵۳ برابر میشه. از اونجا که گوگل درحال حاضر مالک یوتیوب هم هست، تأثیرگذاری ویدئو بر رتبه موتور سایت شما به میزان زیادی زیاد شده.

حتما سئوی ویدئوهای روی یوتیوب رو بهینه سازی کنین. عناوین و توصیفات جذاب واسه شون بنویسین. پایین ویدئوها یک لینک به سایت تون، اجناس و خدمات تون بدین. به مشتریان پنهون فرصت بدین تا اولین قدم رو به طرف شما بردارن و وارد دنیای ویدئوهای تعاملی شن و هرچه بیشتر نسبت به خرید تشویق شن.

۵. ویدئوها واسه کاربران موبایل جذاب هستن

ویدئو و موبایل دو یار هستن. ۹۰ درصد مصرف کنندگان روی موبایل خود ویدئو تماشا می کنن. میزان بازدید ویدئوها از راه موبایل بیشتر از ۲۳۳ درصد افزایش داشته. یوتیوب گزارش می ده که مصرف ویدئوها از راه موبایل هر ساله افزایش ۱۰۰ درصد داره. به خاطر اینکه مردم دوست دارن طی راه هم ویدئو تماشا کنن و روزبه روز بر تعداد کاربران تلفنای هوشمند اضافه می شه، مخاطبین ویدئوهای شما بیشتر و بیشتر می شن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۸ باوری که باید در مورد پول داشته باشین

علاوه براین، گوگل به ما می گه که تعداد کاربران تلفنای هوشمند دو برابر بیشتر از تماشاکنندگان تلویزیون و ۱.۴ برابر بیشتر از کاربران کامپیوتر با برندهایی که محتوای ویدئویی رو در شون نشون میدن، رابطه شخصی برقرار می کنن. با توجه به این نکته، برندها باید به تجربه شخصی افراد درباره تلفنای هوشمندشان حساس باشن. پس محتوای خوبی رو به شکل ویدئو واسه مصرف مردم جفت و جور کنین.

۶. بازاریابی ویدئویی می تونه همه چیز رو توضیح بده

می خواید یک محصول یا خدمت جدید رو در بازار جا بندازین؟ یک ویدئو بسازین و نحوه ی کار اون محصول یا خدمات خود رو توضیح بدین. ۹۸ درصد کاربران میگن واسه آموختن بیشتر در مورد یک محصول یا خدمت یک ویدئوی توضیح دهنده رو تماشا کردن. به همین خاطره که ۴۵ درصد کسب وکارهایی که از بازاریابی ویدئویی استفاده کردن گفتن که در صفحه اول سایت خود یک ویدئوی توضیح دهنده دارن. از بین این تعداد کسب وکار، ۸۳ درصد گفتن که ویدئوی توضیح دهنده ای که در صفحه اول سایت خود قرار داد ه ان، سودمند هستش.

دوست دارین معنی پیچیده ای رو توضیح بدین؟ انیمیشن بسازین. انیمیشن می تونه به مفاهیم جون بده؛ کاری که نه متن و نه ویدئوی زنده نمی تونن بکنن. جدا از اینکه این، باید انیمیشنای جذاب تهیه کنین، نه دو تا لب که فقط تکون می خورن و واسه مخاطب کسل کننده هستن. در کل، انیمیشن هم نوستالژی داره، هم ساده س! و هم سرگرم کننده.

۷. حتی تنبل ترین خریداران هم با ویدئو رابطه برقرار می کنه

ویدئو یکی از وسایل عالی واسه یادگیریه. مصرف اونم بسیار آسونه. این روزا کمتر کسی وقت این رو داره که توصیفات بلندبالای اجناس رو بخونه و وارد چند و چون خدمات شه. مصرف کننده ی مدرن می خواد محصول رو در عمل مشاهده کنه. این یکی از مهم ترین نیروهای محرکه ی بازاریابیه.

بازاریابی ویدئویی می تونه صدای ما رو به طیف بزرگی از مخاطبین، حتی تنبل ترین شون برسونه. فقط یادتون نرود که باید هم حس بینایی و هم حس شنوایی مشتری پنهون تون رو درگیر کنین. با این کار امتیاز رقابتی شما دوبرابر می شه!

۸. ویدئو در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد

۸ دلیلی که بازاریابی ویدئویی واسه کسب وکار شما ضروریه آموزشی

شبکه های اجتماعی با تواناییای جدیدشان کاربران رو به مصرف محتواهای ویدئویی هم تشویق می کنن. فیسبوک ۳۶۰۰ ویدئو، وید ئوی زنده و Lifstage (یک اپلیکیشن ویدئویی مختص نوجوانان) رو راه اندازی کرده. اینستاگرام استوریای ویدئوی ۶۰ ثانیه ای رو راه اندازه کرده. توییتر هم Periscope رو و یوتیوب دومین شبکه اجتماعی محبوب در کل جهانه.

گرچه که در مورد ی شبکه های اجتماعی، بازاریابان ویدئویی باید به یاد داشته باشن که افراد احساسات رو به اشتراک می ذارن نه واقعیتا رو. ۷۶ درصد از کاربران میگن که تنها ویدئویی رو با دوستان شون به اشتراک می ذارن که سرگرم کننده و جالب باشه. پس ویدئوهای جالب و سرگرم کننده بسازین تا بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شن. احساسات و احساسات بازگشت سرمایه به همراه ندارن اما اشتراک گذاریای اجتماعی می تونه ترافیک سایت شما رو افزایش بده و از این راه بازگشت سرمایه هم خواهد اومد.

نکته اضافی ۱: ویدئویی معجزه می کنن

میزان کلیک ویدئویی ۱٫۸۴ درصده. این بالاترین میزان کلیک در بین تموم دیجیتالیه! میزان اتمام یک ویدئوی تبلیغی ۱۵ ثانیه ای روی یوتیوب که قابل ردکردن هم نیس، ۹۲ درصده. ویدئویی در شبکه های اجتماعی هم بسیار مؤثر هستن. فیسبوک همراه با نلسوم ارزش ویدئویی بر سایت شون رو آزمایش کردن و فهمیدن که ۷۴ درصد کل یادآوری رو میشه ظرف ۱۰ ثانیه ی اول ویدئو گرفت. پس به جای بنری از ویدئویی استفاده کنین.

نکته اضافی ۲: ویدئو توانایی کمپینای ایمیلی رو چند برابر می کنه

وقتی دارین ویدئو می سازید حتما اونو در کمپینای ایمیلی خود بذارین. ایمیل معرفی که شامل ویدئوست، میزان کلیک ۹۶ درصد به دست میاره! این راه بسیار خوبی واسه فرق از بقیه رقبا و رساندن صدای خود به مخاطبینه.

نتیجه گیری

ویدئویی روز به روز در حال گسترش و مقرون به صرفه تر شدنه؛ نیمی به خاطر فناوریای پیشرفته و نیمی به خاطر سهولت در ارسال به تموم نقاط جهان. ساخت ویدئوهای تبلیغی واسه کسب وکار نیازمند خلاقیت و باخبر شدن از روانشناسی آدم در بازاریابیه. ترکیب این دو عامل، می تونه در ساخت کم هزینه معجزه کنه. ویدئوهای تبلیغاتی ظرف چند روز می تونه روی اینترنت دنیا رو درنوردد و میلیونا مخاطب کسب کنه. خلاصه راز ویدئو مارکتینگ اینه: فقط افراد خلاق دووم میارن!

۸ دلیلی که بازاریابی ویدئویی واسه کسب وکار شما ضروریه آموزشی




دسته‌ها: آموزشی