۱. راه حل بازاریابی محتوایی و دیداری خود رو هم سو کنین

۸ پیشنهاد کاربردی واسه موفقیت در بازاریابی چشمی آموزشی

با وجود خیل بزرگ بقیه بازاریابان و برندایی که هر روز تصاویر، ویدئوها و داستانای جدیدی رو ایجاد می کنن، جلب توجه گروه های جور واجور مخاطبانِ هدف سخت تر می شه. اگه راه حل محتوای دیداری هوشمندی ندارین، شک نکنین که عناصر چشمی مورد استفاده تون در رسیدن برند شما به اهداف بازاریابی اش هیچ کمکی نمی کنه.

  • با استفاده از بازاریابی دیداری انتظار انجام چه کاری رو داریم؟
  • مخاطبان ما چه کسائی هستن و به چه نوع محتوایی بیشتر علاقه دارن؟
  • کار و کاسبی ما در حل چه رقابتا و مشکلاتی به مردم کمک می کنه؟
  • چیجوری احساس و نگاهی منظم بسازیم که بتونه ما رو در کسب بهترین جایگاه واسه برندمون در صنعتی که در اون فعالیت می کنیم، کمک کنه؟
  • دیدگاه ما نسبت به اینکه که هستیم و چی کار و کاسبی ما رو منحصر به فرد و از رقبایمان جدا می کنه، چیه؟ چیجوری میتونیم این پیام و معنی رو در قالبی دیداری و قانع کننده ارائه کنیم؟
  • با توجه به اهداف سئو، در نتایج جستجوی چه عبارتایی باید محتوای دیداری شما نشون داده بشه؟
  • موفقیت راه حل و مراحل رو با چه معیارهایی میشه به طور مؤثر و با دقت سبک و سنگین کرد؟

۲. در رابطه و معتبر باشین

به کار بردن الگوها و عناصر چشمی فرهنگ مدرن در جای مناسب، می تونه یک راه جذاب و سرگرم کننده واسه رفت و امد با مخاطبان و درگیر کردن اونا باشه، اما از اونجا که این موارد نمی تونن به درستی هویت برندتون رو معرفی کنن در استفاده از اونا زیاده روی نکنین. عناصری رو در نظر بگیرین که با برند شما رابطه دارن و پر از نشونه های اون هستن؛ و با مخاطبانتان هم رابطه احساسی و پرانرژی برقرار کنین.

۳. از تصاویر آماده پرهیز کنین

درسته که استفاده از تصاویر آماده موجب صرفه جویی در زمان می شه، ولی شما باید بین استفاده از اونا و تصاویر تولیدی خود سبک و سنگین کنین، چون که این تصاویر به اندازه تصاویر اصیل و تازه و مبتکرانه، در بیان موضوع و داستان برند، قانع کننده و مؤثر نیستن و جلب توجه نمی کنن. عکس گرفتن از کارکنان (و حتی مشتریانتان)، زمانی که در حال استفاده از اجناس شما یا انجام کار جالبی هستن، جایگزینی عالی واسه تصاویر آمادهه.

۴. ارزش بسازین و به درد بخور باشین

راهنماهای تصویری و عکسای راهنما، به ویژه در رسانه های اجتماعی، با ارائه ارزش و به روشی کمک به مخاطبان، کارکرد مطلوبی دارن. واسه کسائی که در تنگنای زمانی هستن، راهنماهای تصویری و عکسای راهنما، واقعا مفیدند، چون خوانندگان می تونن به سرعت اونا رو مرور کنن و فورا نکات کلیدی رو دریابند.

۵. محتواهای قدیمی تون رو واسه اهداف جدید بازتولید کنین

۸ پیشنهاد کاربردی واسه موفقیت در بازاریابی چشمی آموزشی

شاید مخاطبان هدف شما در استفاده از محتواهای تولید شده، اولویتا، سلیقها و امتیازای متفاوتی دارن. محتواهای محبوب و همیشه سبز خود رو تغییر داده و به شکل دیداری، مثل اینفوگرافیکا، چک لیستا، نمودارها و ارائه های اسلایدشیر، ارائه کنین. با به کاربردن این راه حل می تونین شاهد باشیدکه محتوایتان به بیشترین میزان بازدید و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دست پیدا کرده.

۶. از محتوای تولید شده به وسیله کاربران بهره ببرین

اگه طرفدارانتان قبلا تصاویری رو واسه برند شما تولید کردن، به چه دلیل از اونا واسه جلو بردن اهداف بازاریابی بصریتان استفاده نکنین؟ این کار روشی بسیار خوب واسه به رسمیت شناختن و تشکر از طرفدارانه، که رفت و امد رو افزایش داده و موجب افزایش وفاداری به برند هم می شه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۸ اپلیکیشنی که افراد موفق باید داشته باشن

مثلا، استرالیا توریسم، لایوفایر رو مسئول بازتولید محتوای تولید شده به وسیله کاربران واسه استفاده در جهت اهداف جدید کرده. این عکسا که کاربران با اونا تعطیلاطشان رو به تصویر کشیده ان، داستانایی قانع کننده و وسوسه انگیز رو از تجربه گذراندن تعطیلات در استرالیا بازگو می کنن.

۸ پیشنهاد کاربردی واسه موفقیت در بازاریابی چشمی آموزشی

۷. به برندتون پایبند باشین

بهترین محتوای چشمی، عناصر دیداری پایدار و ثابتی داره که به افراد در یادآوری و تشخیص برند کمک می کنه، مثل استفاده از رنگا و لوگوها. مثلا، لوگوهای موسسه بازاریابی محتوایی در نوع خود عالی هستن و هرکدام کاربرد جداگونه ای دارن، اما در عین حال با برند سازگارند و وحدت اونا قابل تشخیصه.

۸ پیشنهاد کاربردی واسه موفقیت در بازاریابی چشمی آموزشی

۸. واسه پلتفرمای جور واجور سفارشی سازی انجام بدین

۸ پیشنهاد کاربردی واسه موفقیت در بازاریابی چشمی آموزشی

همون گونه که هر کانال ارتباطی نیازای تصویری متفاوتی داره، یک تصویر هم در پلتفرمای جور واجور همیشه برابر عمل نمی کنه. هر کانال گروه مخاطبان خاص خود رو داره، و ترجیحات اونا هم می تونه با مخاطبان بقیه پلتفرما فرق داشته باشه. واسه بیشنیه نمودن تعداد مخاطبان، باید سفارشی سازی محتوای تصویری خود رو طبق پلتفرمی که اونو نمایش می ده، انجام بدین.

حالا که واسه شروع برنامه بازاریابی چشمی تون آماده شدین، از کجا شروع می کنین؟ چه ابزارهایی وجود دارن که شما می تونین با استفاده از اونا عکس، ویدئو، اینفوگرافیک و هر چیز دیگری که احتیاج دارین رو تولید کنین؟

  1. GIMP یک ویرایشگر تصویر مثل فتوشاپه که به شما این امکان رو می ده تا بدون صرف هزینه و به شکل رایگان، تصاویری قشنگ رو ایجاد و ویرایش کنین. در صورتی که این امکانات در اجناس شرکت ادوبی باید خریداری شن.
  2. Venngage ابزاری فریمیومه که با استفاده از اون می تونین تصاویری خیره کننده واسه نمایش تصویری داده ها، اینفوگرافیکا، نمودارها و … تولید کنین. با ایجاد یک حساب کاربری رایگان به تعدادی از تما، قالبا، نمودارها، آیکونای منتخب و تصاویر آپلودی خودتون دسترسی دارین و می تونین از اونا استفاده کنین.
  3. Awesome Screenshot یک وسیله تحت وبه که به شما امکان عکس گرفتن از صفحه نمایشتان و اضافه کردن طرحایی مثل متن، فِلِش، باکس و … رو می ده.
  4. Piktochart ابزاری رایگان با کاربری آسون واسه طراحی اینفوگرافیک، پوستر، گزارش و ارائه که بدون استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای می تونین از اون استفاده کنین.
  5. Camtasia یک ویرایشگر ویدئو و ابزاری واسه تصویر ورداری از صفحه نمایشه که به شما اجازه می ده ویدئوهای کوتاه و دموی اجناس رو تولید کنین؛ حتی میتونین به ارائه های پاورپوینت خود نَرِیشِن اضافه کرده و اونا رو واسه مخاطبانتان پویاتر و جذاب تر کنین.
  6. PowToon هم یک وسیله فریمیوم واسه ساخت انیمیشن و ارائه. قالبا، عناصر و موسیقیای آماده ای در اون موجوده که شما می تونین خیلی راحت اونا رو با کشیدن و آزاد کردن (drag and drop) به درون پلتفرمی مثل پاورپوینت آورده و ویدئوها و ارائه های خود رو بسازین.
  7. VideoScribe تخته سفیدی قوی واسه طراحیه که میشه با اون انیمیشنایی دست ساز و خیره کننده ساخت. حتی می تونین تصاویر خود رو آپلود کرده و از وسیله رسم واسه طراحی روی اون استفاده کنین.
  8. Interact و Qzzr ابزارهایی فریمیوم هستن که به شما امکان طراحی و به اشتراک گذاری آزمونای تعاملی رومی دن. شبکه های اجتماعی و سایتاتون رو آزمایش می کنن.
  9. Woobox هم یکی دیگر از وسایل فریمیومه که به شما امکان طراحی هر چیزی رو می ده، مثل: مسابقه، بلیت، شرط بندی، نظرسنجی، تخفیف، پاداش و افزونهای شبکه های اجتماعی. با استفاده از اینا می تونین گروه مخاطبان تون رو گسترش بدین و پیامای بازاریابی خود رو تقویت کنین.

منبع : digitalistmag.com


دسته‌ها: آموزشی